Дидактичні ігри на уроках у початкових класах.

Мета ігор:розвивати мовлення, самостійний пошук.
1.       « Хто більше?»
Хто назве більше героїв казок, назви яких закінчуються буквою «а»(лисичка), буквою «к»(зайчик).

2.       «Хто з якої казки?»
Люблю горішки, грибочки.
Хто відгадає першим, продовжує гру, описуючи свого героя.

       3   « Відгадай казку».
Відгадай казку за опорними словами:лисичка, рибка, вовк, ополонка.
Маруся, яблунька, річка, гуси, піч.
Продовж гру.

4.       «Хто правильно закінчить прислівя»
Книга вчить, як на світі …
Наука в ліс не веде, а з лісу…
Треба нахилитись, щоб з криниці води …

5.       «Хто більше знає скоромовок?»
Той, хто розкаже більше скоромовок, той переможець.

6.       « Знайди назви дерев»
У сполученнях літер знайди назви дерев.
Іду берегом річки.(дуб)
Я маю свій буквар (бук)
Гра була дуже цікава (граб).

7.       «Цікаве перетворення»
Потрібно перетворити слово «ніч» на слово «рак», змінюючи лише одну букву.
Ніч-річ-рік-рак.
Лід-ліс-лис-рис

8.       «Слово в слові».
У кожному з поданих слів «заховалось» інше. Яке?
Земляк,(земля),народознавство (народ), розмова(мова),барвінок, музикант,скарбничка.

9.       «Найкращий грибник».
Мета: закріпити поняття «Їстівні та неїстівні гриби».
Виграє той, хто не назвав жодного неїстівного гриба.



10.   «Доберіть слова».
Мета:збагатити активний словничок новими словами.
Наприклад, дібрати до слів-назв предметів по 3-4слова-ознаки.
Весна-рання, затяжна, холодна.
Книга – цікава, художня, дитяча, старовинна.
11.   « Склади ланцюжок слів»
Мета:збагатити словник, удосконалювати вміння розрізняти переший та останній звук у слові.
Моряк-кора-абрикос-село-озеро-океан…
12.   « Хто назве більше слів на певну букву.»
Море, моряк, метро, метр, магазин...
13.   « Який склад зїв дід Буквоїд?»
…са (коса, роса)

14.   « Який цей предмет?»
Мета:розвивати вміння читати, добирати характерні ознаки.
Лелека-довгі ноги, довгий дзьоб, їсть жаб.
Лисиця- руда, хитрюща, живе в норі, її боїться заєць.

15.   « Знайди однакові слова»
Книжка            зошит
Фарби              книжка
Альбом            ручка
Книжка            гумка

16.   «Згадай і назви».
Мета:вчити визначати і називати форми предметів розрізняти геометричні фігури.
Необхідно назвати предмети, які мають  круглу форму, квадратну форму.

17.   «Наведи порядок»
Мета: розвивати уміння розкладати предмети за розмірами в порядку зростання, зменшення.

18.   « Вгадай слово»
Мета:розвивати спостережливість,уміння ділити слова на склади і сприяти розвитку уміння читати.
Мали…, кали…, газе…

19.   «Яке слово довше?»
Мета:розвивати вміння ділити слова на склади, виділяти звуки.
Година-хвилина, змія-червяк, день-ніч, зима-весна.

20.   «Що далі?»
Діти зустріли в лісі бабусю…
Діти зустріли в лісі бабусю, яка несла в руках кошик.
Діти зустріли в лісі бабусю, якій було років сімдесят.

Діти зустріли в лісі бабусю, до якої збиралися в гості.

Немає коментарів:

Дописати коментар