Тема: Дія віднімання. Складання і
розв’язування прикладів на віднімання.
Загальнопізнавальні
цілі (ключові компетентності):
-
розрізняє
геометричні фігури - квадрат, круг,трикутник, шестикутник;
-
розпізнає
та описує предмети за їх формою;
-
розуміє
зміст дії віднімання, пише цифри в зошитах у клітинку;
-
утворює
число відніманням одиниці від наступного числа.
Обладнання: малюнки із зображенням потяга, квітів,
картки-
квитки,
карта-схема подорожі,аудіо запис гудка та руху потяга.
Зміст уроку:
І. Організація класу.
Привітання.
Учитель.
Встаньте,діти, всі скоріше,
Посміхніться всім миліше,
Привітайтесь.
Учні.
Добрий день, добрий день!
Всіх ми Вас вітаємо,
Щастя й радості бажаємо.
Учитель.
Спочатку сідає дівчинка, а
потім хлопчики, спочатку краса, а тоді сила.
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен учень так старався,
До уроку готувався.
Тож, девіз тепер згадаймо
І урок наш починаймо.
Девіз уроку.
Щоб добре все знати,
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Задачі розв’язувати,
Свій розум розвивати.
-
Сьогодні до нас завітали гості, а коли в
домі гості – це свято.
Тож, і наш урок з математики
проведемо святково. А яким би ви хотіли його бачити? ( Цікавим).
-
Тоді без вашої допомоги мені не
обійтись. Ви згодні бути моїми помічниками?
(Так).
ІІ. Оголошення теми, мети та завдань
уроку.
-
Сьогодні в нас незвичайний урок
математики, а математична подорож до міста ЗНАНЬ. Успіх її залежить від вас, діти. Будьте сміливі,
кмітливі, відважні. Подорожуючи,ми маємо пам’ятати основні правила:
буду уважним, старанним;
буду активним;
знаю сам – навчу того, хто не знає, допоможу йому.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з геометричним матеріалом.
-
А у подорож ми вирушаємо чарівним
потягом. Погляньте
уважно і скажіть, чому він
чарівний?
|

|
|
|
|
-
З чого він складається? (з геометричних
фігур).
-
Так, а з яких саме?
-
Порахуйте, скільки трикутників, кругів,
квадратів? (кожен ряд лічить певні фігури).
-
Яких фігур найбільше?
-
Поміркуйте, яких фігур більше, квадратів
чи трикутників?
-
Молодці! Геометричні фігури ви
запам’ятали добре і можете їх розрізняти. А хто веде потяг?(Машиніст).
-
Ось вам наступне завдання: потрібно з
геометричних фігур скласти машиніста(у кожного учня на парті лежать геометричні
фігури, з яких слід скласти машиніста).
-
Молодці! Усі чудово впорались з цим
завданням,гарні вийшли
машиністи. Залишилося сісти на
місця й вирушити у подорож. Але, щоб потрапити у потяг, кожному пасажирові
треба придбати квиток. Для цього розв’яжемо такі завдання.
Усне обчислення(за
правильну відповідь учень отримує квиток).
1. Сім цукерок Толя мав.
Дві цукерки мамі дав.
Дві малій сестричці Олі.
А лишилось скільки в
Толі?
2. На полиці 8 книг.
Юра взяв одну із них.
Хто тепер сказати б
зміг,
Скільки на полиці книг?
3.
Пташка мала пташенят,
П’ять сіресеньких
малят.
Раптом трапилась біда:
Двоє випало з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді?
4. Було у Марини
7 ягід малини.
6 ягідок з’їла.
А скільки лишила?
5. Полічити від 10 до 1.
6. Назви сусідів числа 8, числа 5.
7. Назви третій день тижня.
Гра «Збери повітряні кульки».
На дошці прикріплені повітряні кульки, на
яких написані приклади, а внизу – відповіді.
Отже, квитки у нас є, потяг і
машиніст є, і ми можемо сміливо вирушати в подорож.
Звучить магнітофонний запис:
«Увага! Увага!З першої колії
відправляється потяг №15 з села Мостись Другі до міста Знань. Просимо
пасажирів сісти на свої місця.» Далі звучить гудок потяга і стукіт коліс.
-
Ми прибули на зупинку «Казкова». А чи
любите ви казки? Які казки ви знаєте?
Послухайте ось таку казку.
Жили собі дід і баба поблизу синього
моря. Вони жили в землянці цілих тридцять і три роки. Баба пряла, а дід ловив
рибу…коли одного разу дід закинув у море вудку – зловилась рибка, але не проста.
А золота…
-
Як називається ця казка?(відповідь
учнів).
-
Так, «Золота рибка». І саме вона нам
приготувала наступне завдання. Якщо його виконаємо, зможемо продовжити нашу
подорож.
Математичний диктант.
-
Перелік казок ми продовжимо під час
математичного диктанту. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і
позначте їх у зошиті відповідними цифрами. Уважно слухайте.
«Один палець», «Дві кізоньки», «Троє
поросят», «Чотири рясні дощі», «П’ять бажань», «Про змія,в якого шість голів»,
« Сім козаків і восьмий, який був отаманом», «Дев’ять братів і десята сестриця Галя”.
Учень
читає диктант: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.
-
У якому порядку – зростання чи спадання
- записані цифри математичного диктанту?
-
Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання
від 10 до 1.
-
Усі ці числа ми зустрінемо на інших
зупинках.
А після гарної роботи
потрібно що? (Відпочити). Ось ми прибули на зупинку «Відпочинок».
Фізкультхвилинка.
Лис Микита в лісі жив.
Лис Микита ліс любив.
Лиш проснеться рано-зранку.
Зразу робить він зарядку.
Лапи вгору,лапи вниз,
Нахилися, озирнись.
Повернися вліво,вправо,
На ялинку подивись.
На ялинці у дуплі
Білченяточка малі,
Шишку зубками хрусь-хрусь
І по носі лиса лусь!
Ми трішки відпочили, тож вирушаємо до іншої зупинки, назву якої ми дізнаємося,
якщо відгадаємо загадки.
Запалали в чистім полі
Ніби вогники червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний ...(мак).
Я на сонце дуже схожа:
Золотиста,ніжна,гожа.
Рано-вранці розквітаю,
Пелюстками всіх вітаю.
Відгадати вам не важко,
Називаюсь я - …(ромашка).
-
Молодці! А як ми можемо назвати відгадки
одним словом? (Квіти).
-
Отже, наша зупинка – «Квіткова
галявина».
А щоб наші квіточки були гарними,
веселими, що потрібно? (Поливати їх). Тож допоможіть дощику впасти на квіти.
Для цього треба розв’язати приклад на краплинці й опустити її на квіточку з
правильною відповіддю.
На дошці
прикріплені квіти, хмаринка та краплинки. Учні почергово виходять до дошки,
вибирають краплинку з прикладом, розв’язують його та опускають на певну квітку.
-
Молодці!
Ви дуже гарно попрацювали, і ми можемо вирушати далі. Перед нами зупинка
«Загадкова».
Робота в парах. Діти
розв’язують задачі та складають приклади(робота в зошитах).
-Добре, усі ви виконали завдання, і ми можемо вирушати до кінцевої зупинки
«Місто Знань».
-Діточки, на яких зупинках ми побували
під час подорожі?
-А які завдання виконували?
-Добре, а от місто Знань – це і є ваша
рідна школа, де ви навчаєтесь і будете
ще багато років здобувати знання, спілкуватися і мріяти.
Зараз повернемося до наших квитків і кожен з вас домалює
на ньому ротик.
ІY.
Підсумок уроку.
-
Молодці, на уроці ви виконали чимало
завдань, бо були активними, добре лічили. І я всім ставлю оцінку «МО-ЛОД-ЦІ!».
-
Дуже вам дякую!
Немає коментарів:
Дописати коментар