Мета: розширити знання учнів про основні права дитини, визначені Конвенцією про
права дитини; вчити виконувати свої обов’язки в школі; виховувати
відповідальність, дисциплінованість.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної
діяльності.
-
Прочитайте,будь ласка, назву другого розділу на с. 55. Що ми будемо вивчати
у цьому розділі? (Права й обов’язки дитини, склад родини, як допомагати
дорослим, спілкування без слів…)
-
Які права дитини ви знаєте?
-
Чи є у дітей обов’язки?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ви доповните свої знання
про те, які права й обов’язки є у дітей.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.
Робота за підручником (с.56-59).
-
Перелічіть,які права мають усі діти?
-
Розгляньте малюнки з казки про Буратіно (с. 56)і дайте відповідь на
запитання:
Хто дав Буратіно ім’я, купив йому абетку,відправив до
школи?
Хто хотів спалити Буратіно в печі?
Хто намагався його обдурити і обікрасти?
Хто подарував йому золотого ключика?
Хто у цій казці захищає права дитини, а хто – їх порушує?
-
Прочитайте права на ім’я і громадянство (с.57). Як ви його розумієте?
Робота в групах.
-
По черзі назвіть, будь ласка, своє повне ім’я і те, як ви любите, щоб вас
називали?
Обговорювання:
Громадянами якої країни ви є?
Які імена найпоширеніші в Україні?
Які ви знаєте іноземні імена?
Чому не можна вигадувати образливі прізвиська іншим
дітям?
-
Образливі прізвиська порушують права дитини?
-
Прочитайте право на навчання і повноцінний розвиток(с.58). як ви його
розумієте?
-
Розгляньте малюнок і скажіть, хто допомагає дітям здобувати освіту і
розвивати свої здібності?
-
Який ваш улюблений предмет?
-
Що ви робите для свого розвитку у вільний від навчання час?
-
Учитися – не тільки ваше право, а й обов’язок!
-
Прочитайте право на любов і турботу (с. 59). Як ви його розумієте?
Робота в парах.
-
Об’єднайтесь у пари. Розкажіть про найкращий подарунок у своєму житті. Хто
вам його подарував?
-
Прочитайте право на захист і медичну допомогу. Як ви його розумієте?
-
Розгляньте малюнки. Що на них зображено? Складіть речення.
-
Хто є найкращими захисниками своїх дітей? Хто дбає про захист прав дітей?
Який ваш обов’язок?
2.
Фізкультурна хвилинка.
V.
Узагальнення
та систематизація опорних знань.
1. Робота в
парах.
Діти об’єднуються
в 3 групи з однаковою кількістю учнів. Кожна група отримує конверт із завданням
у ньому тлумаченням певного права дитини.
Завдання:
Придумати та
намалювати умовний символ цього на альбомному аркуші, провести презентацію
свого символу в класі.
Показ символів
Світової книги прав людини та пропонування порівняти їх із власними малюнками
(чим схожі,чим різняться).
Тлумачення прав дитини у конвертах
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
Кожна дитина має право на любов і піклування.
Жодна дитина не повинна бути скривджена й зневажена.
Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх
порушувати.
Усі діти мають право на здобуття освіти.
Усі діти мають право на медичну допомогу.
-
Поміркуйте і розкажіть про права,які допомагають вам зберегти і зміцнити
здоров’я.
-
Розкажіть, коли права дитини порушуються.
2.
Тестування.
1)
Які ти маєш права?
На рівність з іншими;
на відпочинок і дозвілля;
на висловлення своїх думок;
на повноцінне харчування;
на любов і піклування;
на медичне обслуговування;
на навчання;
на лінь.
2)
Які обов’язки учня ти виконуєш?
Сумлінно вчитися;
Поважати дорослих;
Порушувати дисципліну;
Бути охайним;
Дотримуватися правил шкільної поведінки.
VІ. Підсумок уроку.
-
Які права мають діти?
-
Чи всі діти мають одинакові права?
-
Які права учня ви запам’ятали?
-
Про які права ви дізналися сьогодні вперше?
-
Чи мають молодші школярі обов’язки?
Немає коментарів:
Дописати коментар